Sütiket használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. Hogy megfeleljünk az új elektronikus hírközlési adatvédelmi irányelvnek, engedélyt kell kérnünk a sütik használatához. További tudnivalók.
Általános szerződési feltételek
Hatályba lépés ideje: 2025.01.01.
Bevezetés:
Legyen kedves gondosan elolvasni
Általános szerződési feltételeinket, hiszen Ön rendelése leadásával elfogadja
Cégünk Általános szerződési feltételeit!
Amennyiben webshopunk
használatával, a vásárlás folyamatával, termékeinkkel vagy Általános szerződési
feltételeinkkel kapcsolatos kérdése van, felveheti Cégünkkel a kapcsolatot az
alábbi elérhetőségeken:
Cégünk
adatai:
Cég
neve: "FLORA
HELIKÓNIA" Kft.
Székhelye: 8360 Keszthely, Tapolcai út 42/A.
Postacíme: 8360 Keszthely, Tapolcai út 42/A.
Adószáma: 23784123-2-20
Cégjegyzékszáma: 20-09-072328
Nyilvántartásba
vevő hatóság neve: Zalaegerszegi
Környéki Törvényszék Cégbíróság
Képviselő
neve: Magi
István
Honlap
címe: www.florahelikonia.hu
E-mail
cím: rendeles@florahelikonia.hu
Telefonszám: 06 83 314 534 ; 06
30 542 4602
Tárhelyszolgáltató
adatai: RACKFOREST
INFORMATIKAI KERESKEDELMI SZOLGÁLTATÓ ÉS TANÁCSADÓ KFT. (1132 Budapest, Victor
Hugo utca 18-22, 3. em. 3008 a. info@rackforest.hu)
Fogalmak:
Felek: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás
együttesen
Fogyasztó: gazdasági tevékenysége, illetve
szakmája körén kívül eljáró nagykorú, 18. életévét betöltött természetes
személy
Fogyasztói szerződés: szerződés, melynek egyik alanya
Fogyasztónak minősül
Jótállás: a Fogyasztói szerződés esetében a Polgári
Törvénykönyv szerint
•
jogszabályi
kötelezettségen túlmutató, illetve önként, a szerződés megfelelő teljesítéséért
vállalt jótállás
•
kötelező
jótállás, mely jogszabályon alapul
Szerződés: Eladó és Fogyasztó/Vállalkozás között a
webshop és e-mail felhasználásával történő adásvételi szerződés megkötése
Távollévők között kötött szerződés: a szerződés tárgyát képező termék
megvásárlására vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, amely a felek
egyidejű fizikai jelenléte nélkül, távollévők közti kommunikációs eszköz
alkalmazásával, távértékesítési rendszer keretein belül kerül megkötésre
Távollévők közti kommunikációs
eszköz: a
felek távollétében szerződési nyilatkozat megtételére alkalmas eszköz, pl.
internetes hozzáférést biztosító eszköz, nyomtatvány, katalógus, telefon
Termék: webshopunk árukészletében lévő,
eladásra szánt, birtokba vehető, Szerződés tárgyát képező, forgalomképes
ingóság
Vállalkozás: gazdasági tevékenysége, illetve
szakmája körében eljáró személy
Webshop: webshopunk, melyen a szerződéskötés
megvalósul
Vonatkozó
jogszabályok:
●
1997. évi
CLV. törvény a Fogyasztóvédelemről
●
1997. évi
LXXVI. törvény a szerzői jogról
●
2001. évi
CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről
●
151/2003.
(IX.22.) kormányrendelet a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező
jótállásról
●
2011. évi
CXX. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
●
2013. évi V.
törvény a Polgári Törvénykönyvről
●
19/2014.
(IV.29.) NGM rendelet a Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében
eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének
eljárási szabályairól
●
45/2014.
(II.26.) kormányrendelet a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól
●
Az Európai
Parlament és Tanács (EU) 2016/679. rendelete (2016.04.27.) a természetes
személyek személyes adatainak kezeléséről és védelméről, továbbá ezen adatok
szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet, azaz az általános adatvédelmi
rendelet hatályon kívül helyezéséről
●
Az Európai
Parlament és Tanács (EU) 2018/302. rendelete (2018.02.28.) a belső piacon belül
a Fogyasztó állampolgársága, lakó/letelepedési helye alapján való indokolatlan
területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival
szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394. rendelete,
továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról
ÁSZF
hatálya és elfogadása:
A vonatkozó jogszabályok mellett a
megkötésre kerülő szerződés tartalmát Általános szerződési feltételeink is
szabályozzák. Ennek keretein belül összefoglaljuk az Önt és minket megillető
jogokat, kötelezettségeket, a szerződéskötés feltételeit, a fizetési, illetve
szállítási feltételeket, a határidőket, a felelősséggel kapcsolatos
szabályokat, továbbá az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön rendelése leadásával elfogadja
Cégünk Általános szerződési feltételeit, mely a megkötésre kerülő szerződéshez
tartozik.
Szerződés
nyelve és formája:
A szerződés nyelve magyar.
A szerződés a megrendelés
leadásával jön létre, Általános szerződési feltételeink elfogadásával.
Árak:
Az árak forintban értendők. Cégünk
ÁFA körbe tartozik, áraink bruttó árak, melyek az ÁFÁt
tartalmazzák. Fenntartjuk az árváltoztatás jogát.
Panaszügyintézés
és jogérvényesítési lehetőségek:
A Fogyasztó a terméket, illetőleg
Cégünk tevékenységét illető kifogásait a következő elérhetőségeinken
juttathatja el hozzánk:
●
E-mail
cím: rendeles@florahelikonia.hu
●
Telefonszám: 06
83 314 534 ; 06 30 542 4602
A Fogyasztó elsősorban írásban, egyes esetekben azonban
szóban is közölheti Cégünkkel panaszát. A panasz vonatkozhat a Cégünk
részéről eljáró személy viselkedésére, munkájára, esetleg mulasztására, mely a
termék forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban áll.
A
szóbeli panaszt Cégünk haladéktalanul kivizsgálja és lehetőség szerint megoldja. Amennyiben a Fogyasztó nem ért egyet a
panasz kezelésével vagy a panasz haladéktalan kivizsgálása nem lehetséges,
Cégünk a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet vesz fel,
melynek másolati példányát eljuttatja a Fogyasztó részére (személyes jelenlét
esetén helyben átadja). E-mailen érkezett panasz esetében 30 napon belül a
válasszal együtt megküldi a Fogyasztó részére. Az írásbeli panaszt Cégünk a beérkezéstől számított 30 napon belül
írásban megválaszolja. A panasz elutasítása esetén Cégünk álláspontját
köteles megindokolni. Cégünk köteles a panaszt egyedi azonosítószámmal ellátni
- telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás útján közölt
szóbeli panasz esetén.
Tartalmaznia kell a panaszról
felvett jegyzőkönyvnek:
●
Panasz
eljuttatásának helyét, módját, idejét
●
Fogyasztó
nevét, lakcímét, elérhetőségét
●
Fogyasztói
panasz részletes leírását, továbbá a dokumentumok, iratok, bizonyítékok
jegyzékét
●
Cégünk
nyilatkozatát a Fogyasztói panaszt érintő álláspontjáról, ha annak haladéktalan
kivizsgálása megoldható
●
Jegyzőkönyv
felvételének helyét és idejét
●
Jegyzőkönyvet
felvevő személy- és a Fogyasztó aláírását - ez utóbbit abban az esetben,
amennyiben személyes jelenléttel történik a szóbeli panasz közlése
●
A panasz
egyedi azonosítószámát – telefonon, illetve egyéb elektronikus hírközlési
szolgáltatás útján közölt szóbeli panasz esetén
Cégünk a panaszról felvett
jegyzőkönyvet és válaszunk másolati példányát 5 évig megőrzi, ellenőrző hatóság
kérésére bemutatja.
Cégünk a Fogyasztót írásban
tájékoztatja, amennyiben a panaszt elutasítja, hogy panaszával mely hatóság
vagy Békéltető Testület eljárását kezdeményezheti. Tartalmazza a tájékoztatás
az illetékes hatóság és a Fogyasztó lakóhelye/tartózkodási helye szerinti
Békéltető Testület székhelyét, levelezési címét, elérhetőségeit (weboldal,
e-mail, telefonszám), valamint Cégünk Fogyasztói jogvita rendezése céljából
történő Békéltető Testületi eljárás igénybevételével kapcsolatos álláspontját.
Abban az esetben, ha Cégünk és a Fogyasztó közti jogvita tárgyalások útján sem
rendeződik, további jogérvényesítési lehetőségekkel élhet a Fogyasztó:
Fogyasztóvédelmi Hatósági eljárás:
A Fogyasztói jogok megsértése
esetén a Fogyasztó jogosult panaszt tenni a lakóhelye szerint illetékes
Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. A hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról a panasz elbírálását követően. Az elsőfokú hatósági feladatokat
a járási hivatalok látják el. Elérhetőségük: http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági
eljárás:
A Fogyasztó polgári eljárás
keretein belül jogosult a jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint
a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Békéltető
Testületi eljárás:
Jogosult a lakóhelye/tartózkodási
helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulni, ha Fogyasztói panaszát
elutasítjuk. Az eljárás megindításának feltétele, hogy a Fogyasztó Cégünkkel
közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testületi eljárásban Cégünket együttműködési kötelezettség terheli.
Ez alapján Cégünk köteles a Békéltető Testület felhívására válasziratot megküldeni, valamint a Békéltető Testület előtti
meghallgatáson megjelenni és egyezség létrehozatalára feljogosított
személy részvételét biztosítani.
Ha Cégünk székhelye/telephelye a
területileg illetékes Békéltető Testületet működtető kamara szerinti megyén
kívül található, Cégünk együttműködési kötelezettsége a Fogyasztói igény
megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
Amennyiben fenti együttműködési
kötelezettségünknek nem teszünk eleget, a Fogyasztóvédelmi Hatóság hatáskörébe
kerül az ügy, mely szerint a cégek jogsértő magatartásakor kötelező bírságkiszabás van érvényben, ettől eltekinteni nem
lehet.
A bírság összege kis- és
középvállalkozás számára 15.000 - 500.000 Ft-ig, 100 millió Ft feletti éves
nettó árbevétellel rendelkező nagyvállalat számára pedig 15.000 Ft-tól a
vállalat éves nettó árbevételének 5%-áig, legfeljebb
500 millió Ft-ig terjedhet.
A Fogyasztó kérelmezheti a Békéltető Testületi eljárás megindítását. A kérelmet
írásban (levél, fax, távirat útján, illetve a Békéltető Testület weboldalán,
elektronikus formában), a Békéltető Testület elnökéhez szükséges eljuttatni.
Tartalmaznia kell a kérelemnek:
●
Fogyasztó
nevét, lakóhelyét/tartózkodási helyét, elérhetőségét
●
Fogyasztói
jogvitával érintett cég nevét, székhelyét/telephelyét
●
Fogyasztó
álláspontját és az azzal kapcsolatos bizonyítékokat, tényeket
●
Fogyasztó
nyilatkozatát, hogy megkísérelte a vitás ügy rendezését közvetlenül az érintett
vállalkozással
●
Fogyasztó
nyilatkozatát, hogy más Békéltető Testületi eljárást nem kezdeményezett az
ügyben, nem indított közvetítői eljárást, keresetlevelet nem adott be, fizetési
meghagyás kibocsátására irányuló kérelmet nem terjesztett elő
●
Testület
döntésére irányuló indítványt
●
Fogyasztó
aláírását
●
Amennyiben a
Fogyasztó az illetékes Békéltető Testület helyett más testületi illetékességet
kérelmezett, annak megjelölését
Mindenképpen csatolni szükséges a
kérelemhez azon okiratot vagy másolatát, mely tartalmára bizonyítékként
hivatkozik a Fogyasztó (a cég panaszt elutasító írásbeli nyilatkozatát, ha ez
nem áll rendelkezésre, akkor a Fogyasztó által birtokolt írásos bizonyítékokat
az egyeztetés megkísérléséről).
Amennyiben meghatalmazott jár el a
panasz ügyében, a kérelemhez mellékelni szükséges a Fogyasztó által kiadott
meghatalmazást.
További információ a Békéltető
Testületekről: http://www.bekeltetes.hu
További információ a területileg
illetékes Békéltető Testületekről:
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
A
területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya
Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72 507-154
Fax: 06-72 507-152
E-mail cím: abeck@pbkik.hu, mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun
Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76 501-500,
06-76 501-525, 06-76 501-523
Fax: 06-76 501-538
E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu, mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés
Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66 324-976
Fax: 06-66 324-976
E-mail cím: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46 501-091, 06-46
501-870
Fax: 06-46 501-099
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti
Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt.
99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1 488-2131
Fax: 06-1 488-2186
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád
Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt.
8-12.
Telefonszám: 06-62 554-250/118
Fax: 06-62 426-149
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér
Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár,
Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22 510-310
Fax: 06-22 510-312
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron
Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út
10/a.
Telefonszám: 06-96 520-217
Fax: 06-96 520-218
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar
Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u.
13-15.
Telefonszám: 06-52 500-710
Fax: 06-52 500-720
E-mail cím: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves
Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36 429-612
Fax: 06-36 323-615
E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park
8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56 510-621, 06-20
373-2570
Fax: 06-56 510-628
E-mail cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom
Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34 513-027
Fax: 06-34 316-259
E-mail cím: szilvi@kemkik.hu
Nógrád
Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány
út 9/A.
Telefonszám: 06-32 520-860
Fax: 06-32 520-862
E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest
Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út
59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest,
Pf.: 81.
Telefonszám: 06-1 269-0703
Fax: 06-1 474-7921
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy
Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefonszám: 06-82 501-026
Fax: 06-82 501-046
E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg
Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi
u. 2.
Telefonszám: 06-42 311-544
Fax: 06-42 311-750
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna
Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u.
23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74 411-661
Fax: 06-74 411-456
E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas
Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér
2.
Telefonszám: 06-94 312-356
Fax: 06-94 316-936
E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém
Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1.
földszint 116.
Telefonszám: 06-88 429-008
Fax: 06-88 412-150
E-mail cím: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala
Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u.
24.
Telefonszám: 06-92 550-513
Fax: 06-92 550-525
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu
Online
vitarendezési platform:
Az Európai Bizottság által
létrehozott weboldalon, Fogyasztói regisztrációt követően, az oldalon található
kérelem kitöltésével a Fogyasztó rendezheti az online vásárlással kapcsolatos
jogvitáit bírósági eljárás indítása nélkül. Ez is egy módja a távolsági
korlátok nélküli Fogyasztói jogérvényesítésnek.
Ön panaszt tehet az online
vásárolt termékkel/szolgáltatással kapcsolatban.
Önnek és az Ön által bepanaszolt cégnek lehetősége
van ezen az online vitarendezési platformon együtt kiválasztani, hogy mely
vitarendezési testületet bízzák meg a panasz kezelésével.
Az online vitarendezési platform a
következő weboldalon érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői
jogok:
Weboldalunk szerzői műnek minősül
a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1. § (1) bekezdése értelmében,
szerzői jogi védelem alatt áll minden egyes része. Tilos a weboldalunkon
található képek, szövegek, szoftveres, illetve grafikai programok engedély
nélküli használata, továbbá a weboldalunkat módosító, kártékony alkalmazások
használata, ugyanezen törvény 16. § (1) bekezdése szerint. Felhívjuk figyelmét,
hogy weboldalunkról, valamint adatbázisunkból történő anyagok, képek, videók,
szövegek átvételére kizárólag a jogtulajdonos ("FLORA HELIKÓNIA" Kft.)
írásos hozzájárulása esetén van lehetőség, forrásmegjelölés feltüntetése
mellett.
Részleges
érvénytelenség és magatartási kódex:
Abban az esetben, ha az Általános
szerződési feltételeink egy pontja jogilag hiányos/hatálytalan lenne, arra a
részre a vonatkozó jogszabályok rendelkezései az irányadóak. A szerződés többi
része továbbra is érvényes.
Műszaki
védelmi intézkedések és digitális adattartalom működése:
A szerverek, melyek a
weboldalunkon megjelenő adatokat biztosítják, 99,9%/év feletti elérhetőséggel
rendelkeznek. A teljes adattartalmat folyamatosan mentjük, rendszeres
időközönként, ha gond adódna, úgy az eredeti adatok visszaállíthatók. Az
adatok, melyek weboldalunkon megjelennek, MySQL,
illetve MSSQL adatbázisban kerülnek tárolásra. Ezen adatokat érzékeny
mivoltukból adódóan megfelelő erősségű titkosítással tároljuk, kódolásukhoz
pedig hardveres támogatást használunk, mely processzorba van építve.
Termékek
tulajdonságai:
Weboldalunkon az értékesítésre
szánt termékek tulajdonságairól az adott termék oldalán található leírás
szolgáltat információt.
Adatbeviteli
hibák javítása és felelősség az adatok valóságáért:
A megrendelés folyamata során, a
rendelés megerősítése előtt adott a lehetőség az Ön által megadott adatok
módosítására, javítására. Az Ön által megadott adatok pontosságáért Ön felelős.
Ezen adatok alapján állítjuk ki a számlát, a szállítási címként megjelölt címre
kézbesítjük a terméke(ke)t. Rendelése leadásával Ön
tudomásul veszi, hogy Cégünk jogosult az Ön által hibásan megadott adatokból
eredő károk, költségek Ön részére történő áthárítására. Cégünk a hibás
adatbevitel miatt való teljesítésért kizárja felelősségét. Az elírt e-mail cím vagy postafiókja telítettsége
következtében a visszaigazolás kézbesíthetetlennek minősül, ezáltal a szerződés
megvalósulását (meg)akadályozhatja.
Eljárás
Hibás ár esetén:
Cégünk kizárja felelősségét a
minden gondossága ellenére, továbbá az informatikai rendszer meghibásodásából
eredő, nyilvánvalóan hibásan feltüntetett árért.
Nyilvánvalóan hibásan feltüntetett
árnak minősül:
●
0 Ft
●
Kedvezményt
helytelenül feltüntető ár (pl.: Termék eredeti ára: 3.000 Ft, kedvezmény: 20%,
kedvezményes ár: 500 Ft, hiszen ebben az esetben a helyes árnak 2.400 Ft-nak
kellene lennie helyesen)
Amennyiben hibás ár került
feltüntetésre, Cégünk tájékoztatja Önt az esetről és felkínálja a termék helyes
áron való megvételének lehetőségét, így az Ön döntése értelmében vagy
megrendeli a helyes áron a terméket vagy következmények nélkül elállhat a vásárlástól.
Webshopunk
használata:
Webshopunk a Felhasználó részére
biztosítja a termékek bemutatását (termékek képpel, leírással, árral a
weboldalon) és az online megrendelés opcióját. Weboldalunkon Ön menürendszerben
böngészhet. A termékeket kategóriánként rendszerezve
találja. Egy-egy kategória nevére kattintva megjelennek az abban szereplő
termékek. A listaoldalról a termék részletes leírását a termék nevére kattintva
találja. Webshopunkban kulcsszó alapján történő keresésre is van lehetőség.
Ha szeretne megvásárolni egy terméket, azt (amennyiben több darabot szeretne, a
darabszám beállításával, ezt követően) a kosár gombra történő kattintással
teheti meg. A kosárban lévő termékeket a Kosár megtekintése segítségével
nézheti meg és ellenőrizheti. Itt lehetősége van módosítani a mennyiségeken
vagy törölni termékeket. A Kosár kiürítésére kattintva a kosár teljes tartalma
törlődik.
Ha kiválasztotta, mely termékeket szeretné megrendelni, a Megrendelés gombra
történő kattintással, az oldalra belépve, amennyiben nincsen még
regisztrációja, abban az esetben a regisztráció létrehozásával van lehetősége
rendelése leadására. Regisztrációkor a következő adatok megadása szükséges:
név, cím, számlázási cím, szállítási cím, e-mail cím, telefonszám, jelszó. A
regisztráció sikerességéről e-mailben küldünk megerősítést.
A belépési adatok biztonsága a Felhasználó felelőssége, ő felelős adatai
frissítéséért, köteles Cégünknek tudomására hozni, ha adataival harmadik fél
visszaélt. Ha elfelejtette a jelszót, kattintson az „Elfelejtett jelszó”
lehetőségre, ezt követően küldünk egy hivatkozást a Felhasználó regisztrált
e-mail címére, melyre kattintva új jelszó hozható létre.
A megrendelés folyamata során a Felhasználónak szükséges kiválasztani az általa
preferált fizetési és szállítási módot. Közvetlenül a rendelés jóváhagyása
előtt a Felhasználó a Megrendelés összesítése oldalon ellenőrizheti az adatok
helyességét, a megrendelni kívánt termékeket és mennyiségüket. Ha javítani
szeretné az adatokat, a ceruza ikonra kattintva van mód rá.
Rendelés
véglegesítése:
Ha mindent rendben talál, a
„Megrendelés elküldése” gombra kattintva véglegesítheti rendelését, melyről
weboldalunkon és e-mailben is visszaigazolást kap. Abban az esetben, ha a
visszaigazoló e-mailben veszi észre, hogy hibás adatot adott meg, kérjük, haladéktalanul,
24 órán belül jelezze felénk.
A weboldalunkon található
tájékoztatás nem minősül Cégünk részéről történő szerződéskötési ajánlatnak. Az
ajánlattevő Ön.
Ön a „Megrendelés
elküldése” gombra kattintva tudomásul veszi, hogy ajánlata megtettnek
minősül és nyilatkozata fizetési kötelezettséggel jár. Ha ajánlatát Általános
szerződési feltételeink szerinti 48 órán belül nem igazoljuk vissza, Ön
mentesül ajánlati kötöttsége alól.
Rendelés
feldolgozása és a szerződés megkötése:
Webshopunkon Ön bármikor leadhatja
rendelését. Rendeléséről automatikus visszaigazolást kap, mely rendelése
beérkezését jelenti, azonban ez a visszaigazolás nem minősül az Ön által tett
ajánlat elfogadásának. Ha rendelésétől számítva 24 órán belül nem kap
automatikus visszaigazolást e-mailben, kérjük, jelezze felénk, hiszen
előfordulhat technikai probléma, elképzelhető, hogy emiatt nem érkezett meg
rendszerünkbe rendelése.
Cégünk egy második e-mailben
igazolja vissza az Ön ajánlatát, ekkor jön létre a szerződés.
Fizetési módok:
Utánvét:
A fizetés történhet készpénzben
közvetlenül a csomag átvételekor, melyet a csomag kézbesítését végző futárnak
szükséges átadni. Ebben az esetben megrendelés után átadjuk a futárszolgálat
részére a küldeményt, amit az Ön által megadott címre kiszállítanak.
Átvételi módok:
Személyes
átvétel üzletünkben: 8360 Keszthely, Tapolcai út 42/A.
Kiszállítás
cégünk által.
Teljesítési
határidő:
A teljesítési határidő a
megrendelés visszaigazolásától számítva 2-6 munkanap. Az ezen határidőtől
való eltérést jelezzük minden esetben e-mailben.
Jogfenntartás
és kikötés:
Ha Ön korábban rendelt tőlünk
terméket, de azt kiszállításkor nem vette át (kivéve azon esetet, melyben
elállási jogával élt), illetve a csomag „Nem kereste” jelzéssel visszajött
hozzánk, Cégünk abban az esetben vállalja a megrendelés teljesítését, amennyiben
a vételár és szállítási költség előre megfizetésre kerül.
Cégünk visszatarthatja a csomag átadását, amíg meggyőződünk a termék
vételárának sikeres kifizetésének megtörténtéről online fizetés esetén. Ha a
termék árát nem egyenlítette ki teljes mértékben, Cégünk felhívja a Fogyasztó
figyelmét a vételár kiegészítésére.
Fogyasztói
tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján:
Tájékoztatás
a Fogyasztót megillető elállási jogról:
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1.
bekezdés 3. pontja alapján kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása,
üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, ennek
értelmében jogi személyek nem
élhetnek az indokolás nélküli elállás jogával!
A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § alapján indokolás
nélküli elállási jog illet meg. A Fogyasztó gyakorolhatja elállási jogát a
termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától
számított 14 napos határidőn belül.
A Fogyasztó elállási jogát
gyakorolhatja a szerződés megkötésének és a termék átvételének napja közti
időszakban is.
Amennyiben a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, megilleti őt a
szerződés megkötése előtt az ajánlat visszavonásának joga, mely megszünteti a
szerződés megkötésére irányuló ajánlati kötöttséget.
Elállási
nyilatkozat, Fogyasztó elállási és felmondási joga:
A 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 20. §-ban biztosított jogát a Fogyasztó az erre vonatkozó nyilatkozata
útján gyakorolhatja.
Fogyasztói
elállási nyilatkozat érvényessége:
Határidőben érvényesítettnek
tekintjük az elállási jogot, amennyiben a Fogyasztó
nyilatkozatát határidőn (14 napon) belül elküldi részünkre.
A Fogyasztót terheli a bizonyítás,
miszerint elállási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
Cégünk a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának beérkezése után elektronikusan visszaigazolja a Fogyasztó
számára az elállási jog gyakorlásának tényét, illetve tudomásul vételét.
Cégünk
kötelezettsége a Fogyasztó elállása esetén:
Cégünk
visszatérítési kötelezettsége:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, Cégünk az elállásról
történő tudomásszerzéstől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó
által megfizetett teljes összeget, a teljesítéssel összefüggő költségeket is
beleértve, mint a szállítási díj. Kérjük, vegye figyelembe, hogy ezen
rendelkezés nem vonatkozik a szokásos, kevésbé költséges szállítási módtól
eltérő szállítási mód választásával okozott többletköltségekre.
Cégünk
visszatérítési kötelezettségének módja:
A 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet 22. § alapján történő elállás/felmondás esetén Cégünk a Fogyasztónak
visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyezően
téríti vissza. A Fogyasztó jóváhagyása esetén Cégünk a visszatérítésre más
fizetési módot is alkalmazhat, azonban a Fogyasztót ebből adódó többletdíj nem
terhelheti. A Fogyasztó által hibásan megadott bankszámlaszám vagy postacím
miatti késedelem folytán Cégünket nem terheli felelősség.
Többletköltségek:
Ha a Fogyasztó a szokásos, kevésbé
költséges szállítási módtól eltérő szállítási módot választ, Cégünk nem köteles
visszatéríteni az ebből eredő többletköltséget. Ilyenkor visszatérítési
kötelezettségünk a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll
fenn.
Visszatartási
jog:
Cégünk visszatarthatja a
Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó vissza nem küldte a terméket
vagy egyértelműen nem igazolta, hogy visszaküldte. Utánvéttel, illetve portósan
feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó
kötelezettségei elállása/felmondása esetén:
Termék
visszaszolgáltatása:
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II.
26.) Korm. rendelet 22. § alapján eláll a szerződéstől, a terméket
haladéktalanul, legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül
köteles visszaküldeni vagy Cégünk által a termék átvételére jogosult személynek
átadni. Határidőben teljesítettnek minősül a visszaküldés, ha a Fogyasztó a
terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
Termék
visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:
A termék visszaküldésének költsége
a Fogyasztót terheli. A terméket Cégünk címére szükséges visszaküldeni. Ha a
Fogyasztó a szerződést a teljesítés megkezdése után mondja fel, a felmondás
vállalkozással való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos
díjat köteles Cégünk számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő
összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes
összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az így
megállapított összeg túl magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének
időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
Utánvéttel, illetve portósan feladott csomagokat nem fogadunk el.
Fogyasztó
felelőssége az értékcsökkenésért:
A Fogyasztó felel a termék
jellegének, tulajdonságának, működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért.
Elállási
jog a következő esetekben nem gyakorolható:
Felhívjuk figyelmét, hogy Ön nem
gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1)
bekezdésében foglalt esetekben:
●
Alkoholtartalmú
ital esetén, melynek valós értéke Cégünk által nem befolyásolhatóan, piaci áringadozásoktól függ és amely áráról a felek az adásvételi
szerződés megkötésekor megállapodtak, de a szerződés teljesítésére csak a
megkötéstől számított 30. napot követően kerül sor
●
Cégünk által
nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt
is lehetséges pénzpiaci áringadozástól függő termék
vagy szolgáltatás esetén
●
Hírlap,
folyóirat, időszaki lap esetén, az előfizetéses szerződések kivételével
●
Jellegénél
fogva átadás után elválaszthatatlanul más termékkel vegyülő termék esetén
●
Lakáscélú
szolgáltatás kivételével, szállásnyújtásra irányuló szerződés,
személygépjármű-kölcsönzés, fuvarozás, étkeztetés, szabadidős tevékenységhez
kötődő szolgáltatásra irányuló szerződés esetén, ha a szerződésben
meghatározott teljesítési határnapot/határidőt szabtak meg
●
Lezárt
csomagolású hang- vagy képfelvétel, számítógépes szoftver adásvétele esetén, ha
az átadás után a Fogyasztó a csomagolást felbontotta
●
Nem előre
gyártott termék esetén, amit a Fogyasztó utasítása alapján vagy kérésére
gyártottak, illetve olyan termék esetén, amit a Fogyasztó személyére szabtak
●
Nem tárgyi
adathordozón nyújtott digitális adattartalom esetén, ha Cégünk a Fogyasztó
kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést és a Fogyasztó a
beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott, hogy tudomásul veszi, hogy a
teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási jogát
●
Nyilvános
árverésen megkötött szerződések esetén
●
Romlandó vagy
minőségét rövid ideig megőrző termék esetén
●
Szolgáltatás
nyújtására irányuló szerződés esetén a szolgáltatás egészének teljesítése után,
ha Cégünk a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte
meg és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítése
után felmondási jogát elveszíti
●
Vállalkozási
szerződés esetén, melyben Cégünk a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a
Fogyasztót sürgős javítási/karbantartási munkák elvégzése céljából
●
Zárt
csomagolású termék esetén, mely egészségvédelmi vagy higiéniai okok miatt az
átadást követő felbontás után nem küldhető vissza
Kellékszavatosság,
termékszavatosság, jótállás:
A Fogyasztói tájékoztató ezen
pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdése felhatalmazása
alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklete alkalmazásával
készült.
Kellékszavatosság:
Milyen
esetben élhet Ön kellékszavatossági jogával?
Ön Cégünk hibás teljesítése esetén
Cégünkkel szemben kellékszavatossági igényét érvényesítheti a Polgári
Törvénykönyv vonatkozó szabályai szerint.
Milyen
jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön a következő kellékszavatossági
igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy
kicserélést, kivéve, ha az Ön által választott lehetőség teljesítése lehetetlen
vagy Cégünk számára aránytalan többletköltséggel járna.
Választott kellékszavatossági
jogáról áttérhet egy másikra, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve,
ha az indokolt volt vagy arra Cégünk adott okot.
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Az Ön kötelessége a hibát annak
felfedezését követően haladéktalanul, legkésőbb 2 hónapon belül jelezni. A
szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl
kellékszavatossági jogait nem érvényesítheti.
Ha a Fogyasztó és Cégünk közti
szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is
megállapodhatnak, de 1 évnél rövidebb elévülési határidő nem köthető ki.
Kivel
szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön Cégünkkel szemben
érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen
egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított 6
hónapon belül kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl
nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást
Cégünk nyújtotta. A teljesítéstől számított 6 hónap leteltét követően viszont
Önnek kell bizonyítani, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Használt termékekre eltérő
szabályok vonatkoznak a szavatosság és jótállás tekintetében. Használt termék
esetén is létezik hibás teljesítés, de figyelembe kell venni azon
körülményeket, melyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására
számíthatott. Az avulás következtében egyes hibák jelentkezése egyre gyakoribbá
válik. A Vásárló csak olyan hiányosságok esetén érvényesítheti szavatossági
jogát, melyek a használtságból eredő hibákon felüliek és azoktól függetlenül
keletkeztek. Ha a használt termék hibás és a hibáról tájékoztatták vásárláskor
a Fogyasztót, Cégünket ez esetben felelősség nem terheli.
Termékszavatosság:
Milyen
esetben élhet Ön termékszavatossági jogával?
Ingó dolog/termék hibája esetén
választása szerint Ön kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényét
érvényesítheti.
Milyen
jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön
kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen
esetben minősül a termék hibásnak?
A termék hibás, ha a forgalomba
hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg vagy ha nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen
határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Ön termékszavatossági igényét a
termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül
érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel
szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét csakis
az ingó dolog gyártójával/forgalmazójával szemben gyakorolhatja. Önnek kell
bizonyítania a termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén.
Milyen
esetben mentesül a gyártó/forgalmazó termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó/forgalmazó kizárólag
akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja,
hogy:
●
A hiba a
tudomány és technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt
felismerhető
●
A termék
hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered
●
A terméket
nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba
A gyártónak/forgalmazónak a
mentesüléshez elegendő 1 okot bizonyítania.
Kérjük, vegye figyelembe, hogy
ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre,
párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igény eredményes
érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre/kijavított részre vonatkozóan
érvényesítheti kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben.
Jótállás:
Cégünk
gyorsan romlandó termékeket (cserepes és vágott virág) így ezekre egyedileg
egyeztetett jótállás vonatkozik. Kellék termékeink esetében szükséges
ellenőrizni átvételkor a terméket, mert reklamációt nem fogadunk el.